kamil şeker
New member
Oslo Taxi'nin Tesla Model Y (L) ve Çinli çokuluslu elektrikli otomobil üreticisi Nio Inc'in Nio ET5 elektrikli aracı, 27 Eylül 2024'te Norveç başkenti Oslo'dan geçiyor.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
TeslaResmi kayıt verilerine göre, Norveç'te yeni otomobil satışı bir yıl önce Mayıs ayında% 213 hızla yükseldi ve Avrupa genelinde bir düşüş eğilimi kırdı.
Norveç'teki Tesla otomobil satışları geçen ay 2.600'e yükseldi. Artış, öncelikle firmanın yenilenen Model Y kompakt spor kamu aracının satışları tarafından yönlendirildi.
ABD Elektrikli Araç (EV) üreticisinin Avrupa satışları, büyük ölçüde CEO Elon Musk'un kışkırtıcı söylemleri ve siyasi faaliyetleri nedeniyle, itibar hasarı nedeniyle keskin bir düşüş yaşadı.
Pazartesi günü endüstri grupları, İspanya, Portekiz, Danimarka ve İsveç'teki yeni Tesla araçları için MAD satışlarının önemli ölçüde daha düşük olduğunu bildirdi.
Ülkedeki elektrikli otomobil sahiplerini temsil eden Norveç EV Derneği (NEVA) Genel Sekreteri Christina Bu, Tesla Model Y'nin otomobil üreticisinin son fiyat kampanyalarını belirterek ülke çapında popüler göründüğünü söyledi.
BU, “Tesla Model Y, para için iyi bir değer olduğu ve Norveçlilerin büyük bagaj alanı, yüksek zemin temizliği, dört tekerlekten çekiş ve bir çekme otostumu ihtiyaçlarını karşıladığı için Norveç'te iyi sattı ve popülerdir.”
Bununla birlikte, 15.000'den fazla EV sürücüsünün son zamanlarda yapılan bir araştırmasında, BU katılımcıların çoğunluğunun siyasetin otomobil markası seçimlerini etkilediğini söyledi.
BU, “Yüzde 43'ü siyasi nedenlerle bir Tesla almayacaklarını belirtti. Bu nedenle Tesla'nın sadece Musk'ın Maga hareketine ve Trump yönetimine desteği olmadan ne kadar satacağını tahmin edebiliriz.” Dedi.
Geçen hafta, Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği veya ACEA, Nisan ayında Tesla araçlarının genel satışlarında% 49 düşüş bildirdi ve artan rekabet ve marka hasarına atıfta bulundu.
Tesla'nın marka değeri, 2024'ten bu yana kısmen Musk'un retorik ve siyasi faaliyeti nedeniyle azalıyor.
Musk, ülkenin parlamento seçimleri öncesinde Almanya'nın aşırı sağ partisini resmen onayladı. Ayrıca sendika karşıtı ve Tesla İskandinav emek gruplarıyla çatıştı.
Tesla CEO'su, ABD Başkanı Donald Trump'ı yeniden seçmeye yardımcı olmak için yaklaşık 300 milyon dolar harcadı ve o zamandan beri Trump yönetiminin federal ajansları kesme girişimine yol açtı. Yanıt olarak Avrupa genelinde Tesla bayilerinde protestolar patladı.
Norveç neden bir EV lideri?
Hollanda Bankası'nda Ulaştırma ve Lojistik Üst Düzey Ekonomisti Rico Luman, Tesla'nın Norveç'teki en son aylık otomobil satış verilerini “oldukça dikkat çekici” olarak nitelendirdi ve geçen ay Hollanda'daki rakamların da aylık bir geri dönüş gösterdiğini belirtti.
CNBC'ye e-posta ile verdiği demeçte, “Norveç'te EV-Incenties hala bol miktarda mevcut, bu da mümkünse bir BEV satın almayı neredeyse beyinsiz hale getiriyor. Bu genel bir fayda, ancak bu da bu dalgalanmaya katkıda bulundu.”
Norveç uzun zamandır sürdürülebilir ulaşımda küresel bir lider olarak tanınıyor ve şu anda yeni otomobil pazarından benzin ve dizel otomobilleri etkili bir şekilde silen dünyada ilk ülke olma yolunda.
Milletvekilleri ve analistler, ülkenin içten yanmalı motor (ICE) araçlarından geçişini EV'lerin alımını desteklemek için tasarlanmış uzun vadeli ve tutarlı politikalara bağladılar.
Norveç'in bazı teşvikleri arasında KDV muafiyeti, yol ve park vergilerinde indirimler ve otobüs şeritlerine erişim bulunmaktadır. Hükümet ayrıca kamu şarj altyapısına büyük yatırım yaptı ve birçok Norveçli hane arabalarını evde suçlayabiliyor.
Tesla Model Y, Shibuya Crossing yakınlarındaki Tesla pop-up mağazasında sergileniyor. Nisan 2025'te Tesla, Shibuya, Shibuya'da Shibuya İstasyonu'na sadece bir dakikalık yürüme mesafesinde bulunan Shibuya'da bir pop-up mağazası açtı.
SOPA görüntüleri | Lightocket | Getty Images
Ing'den Luman, Tesla'nın Norveç'teki yeni otomobil satışlarında firmanın yenilenen Model Y SUV'sine atfetti ve bu da Mayıs ayında ilk teslimat grubunun gerçekleştiğini ve daha fazlasının Haziran ayında gerçekleştiğini gösteriyor.
“Bu aynı zamanda müşterilerin yeni baskıyı beklemek için yeni Tesla siparişlerini geri ittiğini ve yılın ilk aylarında aksiliklerin bir kısmını açıkladıklarını gösteriyor.”
Zorlu rekabet
Tesla, geleneksel otomobil üreticilerinden ve Çinli oyunculardan yükselen rekabetle savaşmaya devam ediyor. Örneğin, Auto Dev BYD'nin yakın zamanda Avrupa'da Tesla'dan daha fazla saf elektrikli otomobil sattığı görüldü.
Morningstar'daki hisse senedi analisti Rella Suskin, Çin otomobil markalarının Avrupa'daki pazar payı ile Battery EV benimseme oranları arasında güçlü bir korelasyon olduğunu söyledi.
Suskin, E-posta üzerinden CNBC'ye verdiği demeçte, “Aslında Norveç, Rusya hariç, Çin araçlarının en yüksek pil elektrikli araç benimseme oranına ve en yüksek Çin araçlarına sahip.
– CNBC'den Arjun Kharpal bu rapora katkıda bulundu.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
TeslaResmi kayıt verilerine göre, Norveç'te yeni otomobil satışı bir yıl önce Mayıs ayında% 213 hızla yükseldi ve Avrupa genelinde bir düşüş eğilimi kırdı.
Norveç'teki Tesla otomobil satışları geçen ay 2.600'e yükseldi. Artış, öncelikle firmanın yenilenen Model Y kompakt spor kamu aracının satışları tarafından yönlendirildi.
ABD Elektrikli Araç (EV) üreticisinin Avrupa satışları, büyük ölçüde CEO Elon Musk'un kışkırtıcı söylemleri ve siyasi faaliyetleri nedeniyle, itibar hasarı nedeniyle keskin bir düşüş yaşadı.
Pazartesi günü endüstri grupları, İspanya, Portekiz, Danimarka ve İsveç'teki yeni Tesla araçları için MAD satışlarının önemli ölçüde daha düşük olduğunu bildirdi.
Ülkedeki elektrikli otomobil sahiplerini temsil eden Norveç EV Derneği (NEVA) Genel Sekreteri Christina Bu, Tesla Model Y'nin otomobil üreticisinin son fiyat kampanyalarını belirterek ülke çapında popüler göründüğünü söyledi.
BU, “Tesla Model Y, para için iyi bir değer olduğu ve Norveçlilerin büyük bagaj alanı, yüksek zemin temizliği, dört tekerlekten çekiş ve bir çekme otostumu ihtiyaçlarını karşıladığı için Norveç'te iyi sattı ve popülerdir.”
Bununla birlikte, 15.000'den fazla EV sürücüsünün son zamanlarda yapılan bir araştırmasında, BU katılımcıların çoğunluğunun siyasetin otomobil markası seçimlerini etkilediğini söyledi.
BU, “Yüzde 43'ü siyasi nedenlerle bir Tesla almayacaklarını belirtti. Bu nedenle Tesla'nın sadece Musk'ın Maga hareketine ve Trump yönetimine desteği olmadan ne kadar satacağını tahmin edebiliriz.” Dedi.
Geçen hafta, Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği veya ACEA, Nisan ayında Tesla araçlarının genel satışlarında% 49 düşüş bildirdi ve artan rekabet ve marka hasarına atıfta bulundu.
Tesla'nın marka değeri, 2024'ten bu yana kısmen Musk'un retorik ve siyasi faaliyeti nedeniyle azalıyor.
Musk, ülkenin parlamento seçimleri öncesinde Almanya'nın aşırı sağ partisini resmen onayladı. Ayrıca sendika karşıtı ve Tesla İskandinav emek gruplarıyla çatıştı.
Tesla CEO'su, ABD Başkanı Donald Trump'ı yeniden seçmeye yardımcı olmak için yaklaşık 300 milyon dolar harcadı ve o zamandan beri Trump yönetiminin federal ajansları kesme girişimine yol açtı. Yanıt olarak Avrupa genelinde Tesla bayilerinde protestolar patladı.
Norveç neden bir EV lideri?
Hollanda Bankası'nda Ulaştırma ve Lojistik Üst Düzey Ekonomisti Rico Luman, Tesla'nın Norveç'teki en son aylık otomobil satış verilerini “oldukça dikkat çekici” olarak nitelendirdi ve geçen ay Hollanda'daki rakamların da aylık bir geri dönüş gösterdiğini belirtti.
CNBC'ye e-posta ile verdiği demeçte, “Norveç'te EV-Incenties hala bol miktarda mevcut, bu da mümkünse bir BEV satın almayı neredeyse beyinsiz hale getiriyor. Bu genel bir fayda, ancak bu da bu dalgalanmaya katkıda bulundu.”
Norveç uzun zamandır sürdürülebilir ulaşımda küresel bir lider olarak tanınıyor ve şu anda yeni otomobil pazarından benzin ve dizel otomobilleri etkili bir şekilde silen dünyada ilk ülke olma yolunda.
Milletvekilleri ve analistler, ülkenin içten yanmalı motor (ICE) araçlarından geçişini EV'lerin alımını desteklemek için tasarlanmış uzun vadeli ve tutarlı politikalara bağladılar.
Norveç'in bazı teşvikleri arasında KDV muafiyeti, yol ve park vergilerinde indirimler ve otobüs şeritlerine erişim bulunmaktadır. Hükümet ayrıca kamu şarj altyapısına büyük yatırım yaptı ve birçok Norveçli hane arabalarını evde suçlayabiliyor.
Tesla Model Y, Shibuya Crossing yakınlarındaki Tesla pop-up mağazasında sergileniyor. Nisan 2025'te Tesla, Shibuya, Shibuya'da Shibuya İstasyonu'na sadece bir dakikalık yürüme mesafesinde bulunan Shibuya'da bir pop-up mağazası açtı.
SOPA görüntüleri | Lightocket | Getty Images
Ing'den Luman, Tesla'nın Norveç'teki yeni otomobil satışlarında firmanın yenilenen Model Y SUV'sine atfetti ve bu da Mayıs ayında ilk teslimat grubunun gerçekleştiğini ve daha fazlasının Haziran ayında gerçekleştiğini gösteriyor.
“Bu aynı zamanda müşterilerin yeni baskıyı beklemek için yeni Tesla siparişlerini geri ittiğini ve yılın ilk aylarında aksiliklerin bir kısmını açıkladıklarını gösteriyor.”
Zorlu rekabet
Tesla, geleneksel otomobil üreticilerinden ve Çinli oyunculardan yükselen rekabetle savaşmaya devam ediyor. Örneğin, Auto Dev BYD'nin yakın zamanda Avrupa'da Tesla'dan daha fazla saf elektrikli otomobil sattığı görüldü.
Morningstar'daki hisse senedi analisti Rella Suskin, Çin otomobil markalarının Avrupa'daki pazar payı ile Battery EV benimseme oranları arasında güçlü bir korelasyon olduğunu söyledi.
Suskin, E-posta üzerinden CNBC'ye verdiği demeçte, “Aslında Norveç, Rusya hariç, Çin araçlarının en yüksek pil elektrikli araç benimseme oranına ve en yüksek Çin araçlarına sahip.
– CNBC'den Arjun Kharpal bu rapora katkıda bulundu.