kamil şeker
New member
16 Mart 2025'te Şarkı'nın Şangay kentindeki showroom'larından birinde bir Zeekr Mix Elektrikli Araç'ın içinden manzara.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Pekin – Çinli Elektrik Otomobil Şirketi Zekr Zeekr CEO'su Andy, Salı günü bir lansman etkinliğinden önce CNBC'ye verdiği demeçte, rekabet ısındıkça, yerel müşterilerine ücretsiz olarak sürücü yardım yeteneklerini serbest bırakıyor.
Teknoloji, sürücüler ellerini direksiyonda tuttukları ve düzenleyici onay olduğu sürece, otomobilin neredeyse bir önceden ayarlanmış bir hedeften diğerine neredeyse özerk bir şekilde sürmesini sağlar-bu da çoğu büyük Çin şehirinde giderek daha fazla geçerlidir.
Sürücü-yardım ürünlerini yükseltmek için en son Çin elektrikli araç markası Tesla Çin'de tam kendi kendine sürüş adı verilen kendi versiyonunun daha fazla alıcısını çekmeye çalışır.
64.000 Yuan (8.850 $) yazılımının çok pahalı olduğu ilk eleştiriden sonra, bazı Çinli sosyal medya kullanıcıları Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Tesla'nın bazı kullanıcılara 16 Nisan'a kadar sürücü yardım sistemini ücretsiz olarak sunduğunu söyledi. Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Şirkete göre Zeekr'in versiyonu ücretsiz olacak, başlangıçta bir pilot gruba sunulacak ve ardından Nisan ayında halka açık olacak.
Mandarin dili sözlerinin CNBC çevirisine göre, CEO An Cuma günü yaptığı röportajda, “Şu anda, bu gelişim döneminde, aboneliklerin o kadar da anlamlı olmadığını düşünüyorum.” Dedi.
Yoğun rekabet göz önüne alındığında, Zeekr'in pazar liderleriyle sürücü yardımı üzerindeki boşluğu kapatması ve en iyi oyuncu olması gerektiğini söyledi. “Bu yüzden biraz maliyet taşımamız gerekiyor,” dedi Zeekr'in daha önce sadece park gibi daha temel sürücü yardım yetenekleri sunduğunu belirtti.
ABD'de listelenen Zeekr'in ABD Pazarı Açıktan önce Perşembe günü üç aylık kazançları yayınlaması planlanıyor. Hisse senetleri yıldan güne yaklaşık% 6 artmıştır.
Nvidia cipsleri
CEO An, Zeekr'in sürücü yardım sisteminin iki Nvidia Orin X yonga seti ve bir lidar veya bir aracın güneş ışığı koşullarına çok fazla güvenmeden yollarda gezinmesine izin veren bir ışık algılama ve menzil birimi kullandığını söyledi.
Sistemin yaklaşan bir versiyonunun NVIDIA'nın daha gelişmiş Thor Automotive çipini, bir uzun menzilli lidar ve dört kısa menzilli LiDAR birimini kullanacağını söyledi.
“LiDAR kullanmak maliyeti artırabilir, ancak bu, güvenliğe ne kadar değer verdiğimizi yansıtır.” Dedi. Yetkili, farklı düzenlemeler ve yerel pazar talebi göz önüne alındığında, yurtdışında satılan Zeekr otomobilleri için sürücü-yardım sisteminin şimdilik NVIDIA yongalarını kullanmayacağını söyledi.
Zeekr'in sürücü yardım sistemi, EV markası Lynk & Co.'nun Cars ve ana şirket Geely'den potansiyel olarak araçlar için de kullanılacak. Zeekr bu yıl Lynk & Co.'yu resmen satın aldı.
Fiyat Savaşı'ndan Sürücü Yardım Yarışması'na
NVIDIA'nın “Kendi Kendine Sürüş Platformları” satışı, 2025 mali yılının dördüncü çeyreğinde yonga üreticisinin gelirinin otomotiv ve robotikten gelirini 570 milyon dolara çıkarmaya yardımcı oldu.
Ayrıca piyasa talebini yansıtan Binbaşı LiDAR yapımcısı Hesai, bu ay LiDAR sevkiyatlarının 2024 itibariyle dört yıl boyunca yılda iki katından fazla arttığını söyledi.
Hesai'den CFO Andrew Fan geçen hafta CNBC'ye şirketin bu yıl ileri sürücü yardım sistemlerinde önemli bir büyüme beklediğini söyledi ve Çin'in elektrikli otomobil pazarının bir fiyat savaşından sürücü yardımı üzerindeki bir savaşa geçtiği bir endüstri şakası kaydetti.
Son iki yılda, teknoloji, sadece pil ve hibrit çalışan arabaları içeren Çin'deki yeni enerji araçları için giderek daha fazla satış noktası haline geldi.
Nev devi BYD Şubat ayında, 20'den fazla otomobil modeline sürücü yardımcı yetenekleri sunduğunu açıkladı. Mevcut özellikler çoğunlukla park ve otoyol navigasyonuna odaklanırken, şirket 2025 yılı sonuna kadar noktadan noktaya sürücü yardımı ile bir yükseltmenin verileceğini söyledi.
Nomura'nın araştırmasına göre, BYD'nin sürücü yardım sisteminin en temel versiyonu Horizon Robotics'in yonga setini Nvidia'nın Orin ile birlikte kullanıyor.
Çince EV Startup Xpenggelişmiş sürücü yardımını erken satış noktası haline getiren başka bir NVIDIA müşterisi, kısmen sürücü yardımı için ek abonelikler gerektiren yeni P7+ otomobili sayesinde Kasım ayından bu yana ayda 30.000'den fazla araba teslim etti.
Nio Şirkete göre, sürücü yardımı özellikleri için abonelikleri reklamı yaptı, ancak henüz kullanıcıları onlar için ücret almadı.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Pekin – Çinli Elektrik Otomobil Şirketi Zekr Zeekr CEO'su Andy, Salı günü bir lansman etkinliğinden önce CNBC'ye verdiği demeçte, rekabet ısındıkça, yerel müşterilerine ücretsiz olarak sürücü yardım yeteneklerini serbest bırakıyor.
Teknoloji, sürücüler ellerini direksiyonda tuttukları ve düzenleyici onay olduğu sürece, otomobilin neredeyse bir önceden ayarlanmış bir hedeften diğerine neredeyse özerk bir şekilde sürmesini sağlar-bu da çoğu büyük Çin şehirinde giderek daha fazla geçerlidir.
Sürücü-yardım ürünlerini yükseltmek için en son Çin elektrikli araç markası Tesla Çin'de tam kendi kendine sürüş adı verilen kendi versiyonunun daha fazla alıcısını çekmeye çalışır.
64.000 Yuan (8.850 $) yazılımının çok pahalı olduğu ilk eleştiriden sonra, bazı Çinli sosyal medya kullanıcıları Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Tesla'nın bazı kullanıcılara 16 Nisan'a kadar sürücü yardım sistemini ücretsiz olarak sunduğunu söyledi. Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Şirkete göre Zeekr'in versiyonu ücretsiz olacak, başlangıçta bir pilot gruba sunulacak ve ardından Nisan ayında halka açık olacak.
Mandarin dili sözlerinin CNBC çevirisine göre, CEO An Cuma günü yaptığı röportajda, “Şu anda, bu gelişim döneminde, aboneliklerin o kadar da anlamlı olmadığını düşünüyorum.” Dedi.
Yoğun rekabet göz önüne alındığında, Zeekr'in pazar liderleriyle sürücü yardımı üzerindeki boşluğu kapatması ve en iyi oyuncu olması gerektiğini söyledi. “Bu yüzden biraz maliyet taşımamız gerekiyor,” dedi Zeekr'in daha önce sadece park gibi daha temel sürücü yardım yetenekleri sunduğunu belirtti.
ABD'de listelenen Zeekr'in ABD Pazarı Açıktan önce Perşembe günü üç aylık kazançları yayınlaması planlanıyor. Hisse senetleri yıldan güne yaklaşık% 6 artmıştır.
Nvidia cipsleri
CEO An, Zeekr'in sürücü yardım sisteminin iki Nvidia Orin X yonga seti ve bir lidar veya bir aracın güneş ışığı koşullarına çok fazla güvenmeden yollarda gezinmesine izin veren bir ışık algılama ve menzil birimi kullandığını söyledi.
Sistemin yaklaşan bir versiyonunun NVIDIA'nın daha gelişmiş Thor Automotive çipini, bir uzun menzilli lidar ve dört kısa menzilli LiDAR birimini kullanacağını söyledi.
“LiDAR kullanmak maliyeti artırabilir, ancak bu, güvenliğe ne kadar değer verdiğimizi yansıtır.” Dedi. Yetkili, farklı düzenlemeler ve yerel pazar talebi göz önüne alındığında, yurtdışında satılan Zeekr otomobilleri için sürücü-yardım sisteminin şimdilik NVIDIA yongalarını kullanmayacağını söyledi.
Zeekr'in sürücü yardım sistemi, EV markası Lynk & Co.'nun Cars ve ana şirket Geely'den potansiyel olarak araçlar için de kullanılacak. Zeekr bu yıl Lynk & Co.'yu resmen satın aldı.
Fiyat Savaşı'ndan Sürücü Yardım Yarışması'na
NVIDIA'nın “Kendi Kendine Sürüş Platformları” satışı, 2025 mali yılının dördüncü çeyreğinde yonga üreticisinin gelirinin otomotiv ve robotikten gelirini 570 milyon dolara çıkarmaya yardımcı oldu.
Ayrıca piyasa talebini yansıtan Binbaşı LiDAR yapımcısı Hesai, bu ay LiDAR sevkiyatlarının 2024 itibariyle dört yıl boyunca yılda iki katından fazla arttığını söyledi.
Hesai'den CFO Andrew Fan geçen hafta CNBC'ye şirketin bu yıl ileri sürücü yardım sistemlerinde önemli bir büyüme beklediğini söyledi ve Çin'in elektrikli otomobil pazarının bir fiyat savaşından sürücü yardımı üzerindeki bir savaşa geçtiği bir endüstri şakası kaydetti.
Son iki yılda, teknoloji, sadece pil ve hibrit çalışan arabaları içeren Çin'deki yeni enerji araçları için giderek daha fazla satış noktası haline geldi.
Nev devi BYD Şubat ayında, 20'den fazla otomobil modeline sürücü yardımcı yetenekleri sunduğunu açıkladı. Mevcut özellikler çoğunlukla park ve otoyol navigasyonuna odaklanırken, şirket 2025 yılı sonuna kadar noktadan noktaya sürücü yardımı ile bir yükseltmenin verileceğini söyledi.
Nomura'nın araştırmasına göre, BYD'nin sürücü yardım sisteminin en temel versiyonu Horizon Robotics'in yonga setini Nvidia'nın Orin ile birlikte kullanıyor.
Çince EV Startup Xpenggelişmiş sürücü yardımını erken satış noktası haline getiren başka bir NVIDIA müşterisi, kısmen sürücü yardımı için ek abonelikler gerektiren yeni P7+ otomobili sayesinde Kasım ayından bu yana ayda 30.000'den fazla araba teslim etti.
Nio Şirkete göre, sürücü yardımı özellikleri için abonelikleri reklamı yaptı, ancak henüz kullanıcıları onlar için ücret almadı.