kamil şeker
New member
Ford Motor Company'nin 8 Eylül 2022'de Michigan, Dearborn'daki Rouge Elektrikli Araç Merkezi'nde üretim hattında Electric F-150 Lightning.
Jeff Kowalsky | AFP | Getty Images
DETROIT – Başkan Donald Trump, geçen hafta% 25 otomatik tarifelerden bir reprieve olarak ima ettiğinde, otomobil üreticilerinin ABD araç üretimini ve parçalarını hareket ettirmeleri veya arttırmaları için daha fazla zaman ayırmanın olacağını öne sürdü.
“Biraz zamana ihtiyaçları var çünkü onları burada yapacaklar,” dedi Trump 14 Nisan. “Ama biraz zamana ihtiyaçları var, bu yüzden böyle şeyler hakkında konuşuyorum.”
Otomotiv yöneticileri ve uzmanları daha fazla zamanın yararlı olacağını kabul ederken, ABD üretimini desteklemek için bir uzantılar o kadar basit değil.
Bir kere,% 25 ek otomatik parça tarifesinin 3 Mayıs'a kadar yürürlüğe girmesi planlanıyor ve bu da ithal etmek yerine eyalette monte edilmiş olsa bile bir aracın maliyetini artıracak.
Ve bir diğeri için, otomobil üreticileri ve tedarikçiler, bazı politikacıların istediği gibi bitkileri “hareket ettirmez”. Üretim hatlarının taşınması yıllarca planlama ve inşaat gerektirir ve pahalı olabilir.
Bir montaj tesisinin gerçek inşası, işçileri işe alma, su ve enerji malzemeleri gibi altyapı inşa etme ve bir parça tedarik zinciri inşa etme ile birlikte yapılmalıdır. Bu, site tespiti, satın alma ve imardaki potansiyel değişikliklerden sonra.
16 milyon metrekarelik yeni bir tesis gibi bu tür tesisler Hyundai Motor Gürcistan'da binlerce dönüm arazi gerektirebilir ve milyonlarca metrekarelik fabrika alanı içerebilir.
JD Power'ın otomotiv bölümünün başkanı olan bir otomobil endüstrisi gazisi Doug Betts, “Tüm bunlar yerine oturmak zorunda” dedi. “Çok, çok karmaşık bir süreç.”
Yeni bir bitki için tek başına izin almak altı ila 12 ay sürebilir. MEMA Orijinal Ekipman Tedarikçileri Derneği başkanı Collin Shaw'a göre, tesisi inşa etmek için daha fazla olmasa bile, daha fazla olmasa bile, daha fazla olmasa da, daha fazla bir yıl veya daha fazla sürebilir.
Trump'ın otomobil üreticilerinin ABD'de inşa etmesini istediği ana bitkiler, inşa edilmesi yıllar alan büyük, milyarlarca dolarlık montaj tesisleridir. Tam montaj tesisleri binlerce işçi istihdam ediyor ve daha çok bir body atölyesi, boya tesisi, damgalama ve diğer destekleyici tesislerden oluşan üretim şehirleri gibi.
Endüstri yöneticilerine ve uzmanlarına göre, daha hızlı hareket edebilecek daha hızlı hareket edebilecek daha küçük tedarikçi bitkileri bile yıllar alabilir ve genellikle daha büyük bitkilerin yakınında inşa edilir.
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Montaj Fabrikası'ndaki otomatik çalışanlar. Bitki binlerce insanı istihdam ediyor ve yaprak EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.
Michael Wayland / CNBC
“Yerelleştirmenin yol olduğuna ikna oldum, ancak dünyanın başka bir yerinde inşa edilen yeni modelleri yerelleştirmek bir gecede gerçekleşmez.” Nissan Amerika, CNBC'ye verdiği demeçte. “Nissan çok hızlı, ama aylar sürmeyecek. Yıllarca.”
Meunier, otomobil üreticisinin Trump'ın tarifeleri arasında en büyük Amerikan üretim tesisinde üretimi “maksimize etmeyi” hedeflediğini, ancak bunu yapmak için bir zaman çizelgesi belirtmeyi reddettiğini söyledi.
Bu hafta ABD otomotiv endüstrisini temsil eden en iyi politika gruplarının altı altı, karasik olarak birleştirme güçlerini, Trump yönetimini otomobil parçalarında yaklaşan tarifelerin uygulanmasına karşı lobi yapmak için güçlerini birleştirdi.
Mektup, “Başkan Trump, son zamanlarda tüketici elektroniği ve yarı iletkenler için onaylanan tarife rahatlamasına benzer şekilde, yönetimin ithal otomotiv parçaları üzerindeki yüzde 25 tarifelerini yeniden gözden geçirmeye açıklık gösterdi.
Yeni bitkiler
ABD üretimini artırmanın en hızlı yolu, Nissan'ın yapmayı planladığı gibi, tedarik zincirlerinin zaten kurulduğu mevcut tesisleri kullanmaktır.
Daha pahalı seçenek, tedarikçiler belirli parçaların ve bileşenlerin üretimini yerelleştirmek için çalıştıkça, zaman alabilen ancak toplum için damlama etkisi ile birlikte gelen yeni bir montaj tesisi inşa etmektir.
Otomotiv İnovasyon Ticaret Grubu İttifakı'ndan 2022 raporuna göre, araç üretiminde oluşturulan her doğrudan iş ortalama 10.5 ek Amerikan işini destekliyor.
ABD'deki en yeni yeni otomotiv montaj tesisi, Hyundai'nin Gürcistan'daki “Metaplant”.
Trump'ın Amerikan üretimi için bir başarı olarak lanse ettiği 12.6 milyar dolarlık projenin inşa edilmesi yaklaşık 2½ yıl sürdü. Bu, tesisin üretimde devam eden artışını ve saha seçimi, izin ve diğer süreçler için açıklanmayan bir süre içermiyor.
Hyundai'nin zaman çerçevesi, yılda 300.000 araç için kapasiteye sahip olan ve 2031 yılına kadar 8.500 iş istihdamını bekleyen tesisin yatırım miktarı ve büyüklüğü göz önüne alındığında nispeten hızlıydı.
“Yepyeni bir tane inşa ediyorsanız, iki yıl içinde bunu yapmak için hızla devam ediyorsunuz ve her şeyi yapmaya hazır olmalısınız. Daha muhtemel, dört yıllık menzil türünde,” dedi.
Jeep ebeveyni StellantisEskiden Fiat Chrysler, 2½ yıllık benzer bir inşaat zaman çerçevesi aldı ve 2019'dan 2021'e iki güç aktarma organı bitkisini Detroit'in yaklaşık 30 yıl içinde ilk “yeni” montaj tesisine dönüştürmek için 1.6 milyar dolar harcadı.
Otomobil üreticilerinin, dağları mecazi olarak hareket ettiren ve işleri daha hızlı bir şekilde yapması için milyarlarca dolar harcama örnekleri vardır. ABD dışındaki anormal bir durum Tesla's Çin'de bitki. Çinli yetkililerin desteğiyle tesisin 2019 yılında bir yıldan az bir sürede inşa edildiği bildirildi.
Hızlı eylemler
Tamamen yeni tesisler inşa etmekten yoksun, ABD üretimini çok daha hızlı ve daha az maliyetle artırmanın yolları var. Özellikle, ürün birden fazla yerde yapılırsa ve otomobil üreticisi veya tedarikçinin ek, kullanılmayan kapasitesi varsa.
Birçok otomobil üreticisi gibi Genel Motorlaren yüksek hacimli ürünlerini üretmek için birden fazla bitki kullanın. Detroit otomobil üreticisi, Kanada, Meksika ve ABD'deki Bitkilerde Hafif Görev Chevrolet Silverado'yu üretiyor
Trump'ın ithal araçlardaki% 25 tarifelerinin yürürlüğe girdiği gün GM, Indiana, Fort Wayne yakınlarındaki montaj tesisinde tam boyutlu kamyonet üretimini artıracağını ve yüzlerce geçici çalışan kiralayacağını söyledi. Böyle bir hareket aslında bir şirket için düşük asılı meyvedir.
Otomobil üreticileri en karlı araçlarının üretimini mümkün olduğunca korurlar. Geçmişte bu, bir bitki değişimi veya hatta aynı araçların eski ve yeni modellerinin ikili üretimi için milyarlarca dolar harcamak anlamına geliyordu.
Hızlı hareket etmek dezavantajları olabilir. Ford, Ford Explorer SUV'sinin mümkün olduğunca az üretimini kaybetmek için Ford, vücut dükkanını tamamen yeniden yeniden taklit etmek ve aracı üreten tek Illinois tesisinde başka iyileştirmeler yapmak için 1 milyar dolar harcadı.
Ford için tüm süreç daha benzeri görülmemiş bir 30 gün sürdü, ancak araç lansmanı rezil bir şekilde kusurluydu ve şirkete milyarlarca geri çağırma ve düzeltme mal oldu. O zaman Ford buna “şirketin tarihindeki en karmaşık yenilemelerden biri” dedi.
“Bir segmentte üretim dışında olmak yıkıcı,” dedi Betts Elma birlikte Stellantis ve diğer otomobil üreticileri.
Betts, çoğu şirketin, eskisini üretmeye devam ederken yeni bir model için başka bir bitki inşa ettikleri bir “papatya zinciri” yapacağını söyledi. Daha kolay bir geçiş sağlar, ancak şirketlerin böyle bir hareketi çekmesi için tesis alanına ve sermayeye sahip olmaları gerekir.
Bahsetmemek gerekirse, otomobil şirketleri, inşaat devam ettikçe düzenlemelerin veya ticaret politikalarının değişmeyeceğine dair kesinliğe ihtiyaç duyar ve bu da gereksiz masraflarda milyarlarca dolar ile sonuçlanır.
Kanada merkezli otomobil tedarikçisi Magna CEO'su Swamy Kotagiri, geçen hafta Detroit yakınlarındaki bir otomotiv basın toplantısı sırasında “Switch'in bir çevirisi değil.” Dedi. “Ona pragmatik bir perspektiften bakmalıyız. Bir şeyi nasıl alıp hareket edebileceğinizi anlamıyorum. Kulağa kolay geliyor, ama değil.”
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Jeff Kowalsky | AFP | Getty Images
DETROIT – Başkan Donald Trump, geçen hafta% 25 otomatik tarifelerden bir reprieve olarak ima ettiğinde, otomobil üreticilerinin ABD araç üretimini ve parçalarını hareket ettirmeleri veya arttırmaları için daha fazla zaman ayırmanın olacağını öne sürdü.
“Biraz zamana ihtiyaçları var çünkü onları burada yapacaklar,” dedi Trump 14 Nisan. “Ama biraz zamana ihtiyaçları var, bu yüzden böyle şeyler hakkında konuşuyorum.”
Otomotiv yöneticileri ve uzmanları daha fazla zamanın yararlı olacağını kabul ederken, ABD üretimini desteklemek için bir uzantılar o kadar basit değil.
Bir kere,% 25 ek otomatik parça tarifesinin 3 Mayıs'a kadar yürürlüğe girmesi planlanıyor ve bu da ithal etmek yerine eyalette monte edilmiş olsa bile bir aracın maliyetini artıracak.
Ve bir diğeri için, otomobil üreticileri ve tedarikçiler, bazı politikacıların istediği gibi bitkileri “hareket ettirmez”. Üretim hatlarının taşınması yıllarca planlama ve inşaat gerektirir ve pahalı olabilir.
Bir montaj tesisinin gerçek inşası, işçileri işe alma, su ve enerji malzemeleri gibi altyapı inşa etme ve bir parça tedarik zinciri inşa etme ile birlikte yapılmalıdır. Bu, site tespiti, satın alma ve imardaki potansiyel değişikliklerden sonra.
16 milyon metrekarelik yeni bir tesis gibi bu tür tesisler Hyundai Motor Gürcistan'da binlerce dönüm arazi gerektirebilir ve milyonlarca metrekarelik fabrika alanı içerebilir.
JD Power'ın otomotiv bölümünün başkanı olan bir otomobil endüstrisi gazisi Doug Betts, “Tüm bunlar yerine oturmak zorunda” dedi. “Çok, çok karmaşık bir süreç.”
Yeni bir bitki için tek başına izin almak altı ila 12 ay sürebilir. MEMA Orijinal Ekipman Tedarikçileri Derneği başkanı Collin Shaw'a göre, tesisi inşa etmek için daha fazla olmasa bile, daha fazla olmasa bile, daha fazla olmasa da, daha fazla bir yıl veya daha fazla sürebilir.
Trump'ın otomobil üreticilerinin ABD'de inşa etmesini istediği ana bitkiler, inşa edilmesi yıllar alan büyük, milyarlarca dolarlık montaj tesisleridir. Tam montaj tesisleri binlerce işçi istihdam ediyor ve daha çok bir body atölyesi, boya tesisi, damgalama ve diğer destekleyici tesislerden oluşan üretim şehirleri gibi.
Endüstri yöneticilerine ve uzmanlarına göre, daha hızlı hareket edebilecek daha hızlı hareket edebilecek daha küçük tedarikçi bitkileri bile yıllar alabilir ve genellikle daha büyük bitkilerin yakınında inşa edilir.
6 Haziran 2022'de Tennessee'deki Nissan'ın Smyrna Araç Montaj Fabrikası'ndaki otomatik çalışanlar. Bitki binlerce insanı istihdam ediyor ve yaprak EV ve Rogue crossover dahil olmak üzere çeşitli araçlar üretiyor.
Michael Wayland / CNBC
“Yerelleştirmenin yol olduğuna ikna oldum, ancak dünyanın başka bir yerinde inşa edilen yeni modelleri yerelleştirmek bir gecede gerçekleşmez.” Nissan Amerika, CNBC'ye verdiği demeçte. “Nissan çok hızlı, ama aylar sürmeyecek. Yıllarca.”
Meunier, otomobil üreticisinin Trump'ın tarifeleri arasında en büyük Amerikan üretim tesisinde üretimi “maksimize etmeyi” hedeflediğini, ancak bunu yapmak için bir zaman çizelgesi belirtmeyi reddettiğini söyledi.
Bu hafta ABD otomotiv endüstrisini temsil eden en iyi politika gruplarının altı altı, karasik olarak birleştirme güçlerini, Trump yönetimini otomobil parçalarında yaklaşan tarifelerin uygulanmasına karşı lobi yapmak için güçlerini birleştirdi.
Mektup, “Başkan Trump, son zamanlarda tüketici elektroniği ve yarı iletkenler için onaylanan tarife rahatlamasına benzer şekilde, yönetimin ithal otomotiv parçaları üzerindeki yüzde 25 tarifelerini yeniden gözden geçirmeye açıklık gösterdi.
Yeni bitkiler
ABD üretimini artırmanın en hızlı yolu, Nissan'ın yapmayı planladığı gibi, tedarik zincirlerinin zaten kurulduğu mevcut tesisleri kullanmaktır.
Daha pahalı seçenek, tedarikçiler belirli parçaların ve bileşenlerin üretimini yerelleştirmek için çalıştıkça, zaman alabilen ancak toplum için damlama etkisi ile birlikte gelen yeni bir montaj tesisi inşa etmektir.
Otomotiv İnovasyon Ticaret Grubu İttifakı'ndan 2022 raporuna göre, araç üretiminde oluşturulan her doğrudan iş ortalama 10.5 ek Amerikan işini destekliyor.
ABD'deki en yeni yeni otomotiv montaj tesisi, Hyundai'nin Gürcistan'daki “Metaplant”.
Trump'ın Amerikan üretimi için bir başarı olarak lanse ettiği 12.6 milyar dolarlık projenin inşa edilmesi yaklaşık 2½ yıl sürdü. Bu, tesisin üretimde devam eden artışını ve saha seçimi, izin ve diğer süreçler için açıklanmayan bir süre içermiyor.
Hyundai'nin zaman çerçevesi, yılda 300.000 araç için kapasiteye sahip olan ve 2031 yılına kadar 8.500 iş istihdamını bekleyen tesisin yatırım miktarı ve büyüklüğü göz önüne alındığında nispeten hızlıydı.
“Yepyeni bir tane inşa ediyorsanız, iki yıl içinde bunu yapmak için hızla devam ediyorsunuz ve her şeyi yapmaya hazır olmalısınız. Daha muhtemel, dört yıllık menzil türünde,” dedi.
Jeep ebeveyni StellantisEskiden Fiat Chrysler, 2½ yıllık benzer bir inşaat zaman çerçevesi aldı ve 2019'dan 2021'e iki güç aktarma organı bitkisini Detroit'in yaklaşık 30 yıl içinde ilk “yeni” montaj tesisine dönüştürmek için 1.6 milyar dolar harcadı.
Otomobil üreticilerinin, dağları mecazi olarak hareket ettiren ve işleri daha hızlı bir şekilde yapması için milyarlarca dolar harcama örnekleri vardır. ABD dışındaki anormal bir durum Tesla's Çin'de bitki. Çinli yetkililerin desteğiyle tesisin 2019 yılında bir yıldan az bir sürede inşa edildiği bildirildi.
Hızlı eylemler
Tamamen yeni tesisler inşa etmekten yoksun, ABD üretimini çok daha hızlı ve daha az maliyetle artırmanın yolları var. Özellikle, ürün birden fazla yerde yapılırsa ve otomobil üreticisi veya tedarikçinin ek, kullanılmayan kapasitesi varsa.
Birçok otomobil üreticisi gibi Genel Motorlaren yüksek hacimli ürünlerini üretmek için birden fazla bitki kullanın. Detroit otomobil üreticisi, Kanada, Meksika ve ABD'deki Bitkilerde Hafif Görev Chevrolet Silverado'yu üretiyor
Trump'ın ithal araçlardaki% 25 tarifelerinin yürürlüğe girdiği gün GM, Indiana, Fort Wayne yakınlarındaki montaj tesisinde tam boyutlu kamyonet üretimini artıracağını ve yüzlerce geçici çalışan kiralayacağını söyledi. Böyle bir hareket aslında bir şirket için düşük asılı meyvedir.
Otomobil üreticileri en karlı araçlarının üretimini mümkün olduğunca korurlar. Geçmişte bu, bir bitki değişimi veya hatta aynı araçların eski ve yeni modellerinin ikili üretimi için milyarlarca dolar harcamak anlamına geliyordu.
Hızlı hareket etmek dezavantajları olabilir. Ford, Ford Explorer SUV'sinin mümkün olduğunca az üretimini kaybetmek için Ford, vücut dükkanını tamamen yeniden yeniden taklit etmek ve aracı üreten tek Illinois tesisinde başka iyileştirmeler yapmak için 1 milyar dolar harcadı.
Ford için tüm süreç daha benzeri görülmemiş bir 30 gün sürdü, ancak araç lansmanı rezil bir şekilde kusurluydu ve şirkete milyarlarca geri çağırma ve düzeltme mal oldu. O zaman Ford buna “şirketin tarihindeki en karmaşık yenilemelerden biri” dedi.
“Bir segmentte üretim dışında olmak yıkıcı,” dedi Betts Elma birlikte Stellantis ve diğer otomobil üreticileri.
Betts, çoğu şirketin, eskisini üretmeye devam ederken yeni bir model için başka bir bitki inşa ettikleri bir “papatya zinciri” yapacağını söyledi. Daha kolay bir geçiş sağlar, ancak şirketlerin böyle bir hareketi çekmesi için tesis alanına ve sermayeye sahip olmaları gerekir.
Bahsetmemek gerekirse, otomobil şirketleri, inşaat devam ettikçe düzenlemelerin veya ticaret politikalarının değişmeyeceğine dair kesinliğe ihtiyaç duyar ve bu da gereksiz masraflarda milyarlarca dolar ile sonuçlanır.
Kanada merkezli otomobil tedarikçisi Magna CEO'su Swamy Kotagiri, geçen hafta Detroit yakınlarındaki bir otomotiv basın toplantısı sırasında “Switch'in bir çevirisi değil.” Dedi. “Ona pragmatik bir perspektiften bakmalıyız. Bir şeyi nasıl alıp hareket edebileceğinizi anlamıyorum. Kulağa kolay geliyor, ama değil.”
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın