Trump'ın% 25 otomatik tarifeleri yürürlüktedir. Yatırımcıların bilmesi gereken

kamil şeker

New member
1 Nisan 2025'te Montebello, California'da bir Ford Otomobil bayisinde görülen araçlar.

Frederic J. Brown | AFP | Getty Images


DETROIT – Başkan Donald Trump'ın ABD'ye ithal araçlar üzerindeki% 25 tarifeleri yürürlüğe girdi, ancak yeni vergilerin yatırımcılar ve küresel otomotiv endüstrisi üzerindeki etkileri, yıllar olmasa da aylar boyunca ortaya çıkacak.

% 25 tarifeler ABD'de monte edilmeyen herhangi bir araçta, S&P Global Mobility raporlarının geçen yıl yurt içinde satılan yaklaşık 16 milyon aracın% 46'sını oluşturduğu. Beyaz Saray, motorlar ve şanzımanlar gibi bazı otomobil parçalarına tarifeler koymayı planladığını, ancak bunların en geç 3 Mayıs'ta yürürlüğe girecek olduğunu söyledi.

Wall Street analistleri ve yatırımcılar, bazılarının şirket kazançlarını yok edebileceğine ve otomotiv endüstrisini durgunluğa sürükleyebileceğine inanan tarifeler üzerinde düşüşler.

“Dört ila altı haftadan fazla süren otomotiv ithalatında% 25'inin tüm sektör üzerinde ürpertici bir etkisi olacaktır. [automakers] Bernstein analisti Daniel Roeska, yatırımcılara yakın tarihli bir notta dedi.

TD Cowen'den Itay Michael, yatırımcılara yapılan tarifeleri “en kötü vaka sonucuna karşı son beklentilere yakın” olarak nitelendirirken, Barclays 'Dan Levy “Mutlak – sadece göreceli kazananlar” yok “dedi.

Trump, başlangıçta tarifelerle bazı “acı” olabileceğini itiraf etti, ancak Başkan, eylemlerin uzun vadede Amerikan işlerini destekleyeceğine ve ABD'ye 100 milyar dolardan fazla yeni gelir elde edeceğine inandığını söyledi.


Otomobil üreticileri, Trump'ın Amerika Birleşik Devletleri Mexico-Canada ticaret anlaşmasıyla uyumlu araçlar ve parçalar için lobi yapıyorlardı, ancak şimdiye kadar araçlar için hiçbir muafiyet yoktu.

Wall Street analistleri, henüz henüz sonuçlandırılmamış otomobil parçaları için henüz henüz sonuçlandırılmamış, ancak otomatik stokların muhtemelen değişken kalacağını söyledi.

Tarifelerin etkileri ortaya çıkmaya devam ettikçe, yatırımcıların hangi şirketlerin en fazla risk altında olması beklendiğinin, hangi araçların etkileneceğini ve vergilerin kazançları ne kadar etkilemesi beklendiğinin farkında olmalıdır.

ABD yapımı ABD yapımı anlamına gelmez


Basitçe söylemek gerekirse, hiçbir araç tamamen tedarik edilmez ve yurt içinde üretilmez.

ABD'de araçlar üretilse bile – yani son meclis ülkede gerçekleşiyor – yeni otomobiller ve kamyonlar için on binlerce parça küresel bir tedarik zincirinden geliyor.

Wedbush analisti Dan Ives Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “ABD'den gelen parçalarla ABD'li bir otomobil üreticisinin kavramının, var olmayan ve bu konsepti gerçeğe dönüştürmek için yıllar alacak kurgusal bir masal olduğunu vurguluyoruz.” Dedi.

Örneğin, Ford Motor's Bir mühendislik kıyaslama ve danışmanlık firması olan Caresoft'a göre, F-150 sadece ABD'de toplandı, ancak birçok küçük parçayı hariç tutan yaklaşık 2.700 ana faturalandırılabilir parçaya sahip. Caresoft, bu parçaların en az 24 farklı ülkeden geldiğini söyledi.


Ford-150 kamyonetler 24 Mart 2025'te Austin, Teksas'ta bir bayilikte satılmaktadır.

Brandon Bell | Getty Images


Nihayetinde, otomobil parçalarındaki tarifelerin piyasaya sürülmesi anahtar olacak ve tedarik zinciri ağlarına bağlı olarak otomobil üreticileri için potansiyel olarak biraz rahatlama getirebilir.

Şu anda USMCA ticaret anlaşmasına uygun parçalar tarife içermez, ancak yalnızca Ticaret ve Gümrük Sekreteri ve sınır koruması, ABD dışı içeriğe vergi uygulamak için süreçler oluşturana kadar.

Beyaz Saray'a göre, USMCA altındaki otomobil üreticilerinin de içeriğin tarife hesaplamalarındaki bir azalmaya eşit olması bekleniyor.

Otomobil üreticileri en çok etkilendi


S&P Global Mobilite Raporları Volvo, Mazda, Volkswagen Ve Hyundai Motor (Genesis ve Kia markaları dahil) araç açısından en fazla risk altında, çünkü ABD satışlarının en az% 60'ı 2024'te ABD dışından ithal edildi.

Ford, Genel Motorlar– Toyota Motoru– Honda Motor ve Chrysler ebeveyn Stellantis S&P Global Mobility'ye göre, ABD'deki en çok aracı üretti. Bu beş otomobil üreticisi, 2024'te ABD yolcu ışık araç üretiminin% 67'sini oluşturdu.

Ancak Bernstein, ABD montajlı araçlardaki değer içeriğinin% 57'sinin ithal edildiğini tahmin ediyor, yani 1 numaralı ABD otomobil ve kamyon üreticisi olan Ford gibi şirketler hala tarifelerden önemli ölçüde etkilenecek.

Detroit otomobil üreticileri arasında Bernstein, GM'nin% 80'den fazla Kuzey Amerika gelir payı,% 48 araç ithalat oranı ve yerel yapılarda% 40'tan az parça içeriği ile yönlendirilen tarifelere en yüksek maruz kalma ile karşı karşıya olduğunu bildiriyor.

Stok Grafik simgesi







Otomatik Stoklar


Bernstein, GM'nin faiz ve vergilerden önceki kazançlarının tarifeler nedeniyle% 79, hisse başına kazançta% 81 düşüş ve serbest nakit akışına 4,1 milyar dolar düşebileceğini tahmin etti.

Bu, Bernstein'ın Ford için% 16,5'lik bir vuruş, EPS'de% 23 düşüş ve% 36 düşüşü serbest nakit akışına düştü.

Stellantis, Bernstein, ABD'den küresel gelirin sadece% 40'ı ve% 56 yerel parça içeriği ile en az etkileniyor, bu da kabaca 1 milyar dolarlık Ebit etkisi,% 8,75 daha düşük net gelir ve kabaca 540 milyon dolarlık ücretsiz nakit akışına ulaşıyor.

Parçalardaki potansiyel tarifelerin hariç tutulması, ABD elektrikli araç lideri Tesla ve EV Startups Rivian Otomotivi Ve Lucid Grubu çok daha iyi konumlandırılmış. ABD'de satılan tüm araçlarının ülkede nihai toplantısı var.

Bernstein Roeska, “Tesla açık yapısal kazanan: ticari riskten daha iyi yalıtılmış yerel, güçlü pazar payı. Herkes için bu bir marj sıfırlama ve yakın vadeli kazanç gücünde gerçek sürükleme.” Dedi.

ABD Otomobil Satışları


İlk çeyrekte ABD otomobil satışları, tüketiciler etkili olan tarifelerin önünde yeni araçlar satın almak için akın ettikleri için endüstri beklentilerinin çok üstünde geldi.

S&P Global Mobility, geçen hafta bir tarife raporunda, “Araç ithalat maliyetlerinin yanı sıra ABD'de otomobil üretimi için maliyetler artacak ve araçlar için tüketici maliyetleri artacak.” Dedi.

S&P, tarifeler yürürlükte kalırsa, ABD'nin ışık araç satışlarının önümüzdeki yıllarda yılda 14,5 milyon ila 15 milyon adede geçmesini bekliyor. Bu, 2024'te satılan yaklaşık 16 milyon araçla karşılaştırılıyor.


Wall Street ve endüstri analistlerine göre, giriş seviyesi, daha ucuz araçlar en fazla kesme veya fiyat artışları görme riski altındadır. Çünkü otomobil üreticileri genellikle tarihsel olarak küçük kâr marjlarına sahip olan bu tür araçları, düşük maliyetli ülkelerde ABD'ye üretmeye çalıştılar.

Örneğin GM, geçen yıl Güney Kore'den tarifesiz olan Buick ve Chevrolet markaları için 400.000'den fazla giriş seviyesi geçişi ithal etti. Şirket, araçları otomobil üreticisinin daha düşük marj, giriş seviyesi araçlarındaki karlı büyümesinin zirvesi olarak lanse etti.

Tarifiye edilecek şekilde ayarlanan diğer giriş seviyesi veya daha uygun fiyatlı araçlar arasında Kanada'dan Toyota Rav4 ve Honda CR-V ile Ford Maverick, Ford Bronco Sport ve Meksika'dan Chevrolet Equinox yer alıyor.

Bank of America, otomobil üreticileri etkilenen araçlar üzerindeki tarifeleri tüketicilere tam olarak geçerse, şu anda ortalama yaklaşık 48.000 dolar olan yeni araç fiyatlarının 10.000 dolar kadar artabileceğini tahmin ediyor.

Otomobil üreticileri, yeni otomatik tarifeler nedeniyle araç fiyatlarını ne kadar artırmayı planladıkları ve ayrıca fiyatları yükseltmeleri durumunda parçalar, alüminyum ve çelik üzerindeki ek vergiler konusunda büyük ölçüde sessiz kalmışlardır.

Hyundai Motor North America CEO'su Randy Parker Salı günü potansiyel fiyat artışları hakkında “Tüm senaryoları değerlendirmeye devam ediyoruz.” Dedi. “Ama müşterilerimize söyleyeceğim şey, tıpkı hayattaki her şey gibi, yarın asla garanti edilmiyor. Ve eğer bir araba satın almakla ilgileniyorsanız, şu anda bir araba satın almak için harika bir zaman, çünkü bugün itibaren yapmadık [risen] fiyatlar. “