kamil şeker
New member
Şirketin Amerika operasyonları başkanı olan Stellantis CEO'su Antonio Filosa, 6 Haziran 2025'teki Chrysler'in 100. yıldönümünü kutlayan bir etkinlik sırasında bir Windsor Meclis tesisi çalışanını selamlıyor.
Stellantis
Detroit – “Sıradanlık yolculuğa değmez.”
Bu gelenlerin bir parçasıydı Stellantis CEO Antonio Filosa'nın küresel otomobil üreticisine liderlik etmek için seçildikten sonra ilk halka açık mesajı. İspanya'daki bir gece vardiya boya mağazası amiri olarak rolden başlayarak, şirketin saflarına tırmanarak 25 yıl geçirdiği için onlarca yıl olan bir mantraydı.
Alıntı ayrıca, şirkette saygı duyulan Filosa'nın akıl hocası olan geç Fiat Chrysler CEO'su Sergio Marchionne'ye atıfta bulundu. Marchionne, otomobil üreticisinin Jeep, Ram, Fiat ve Chrysler gibi markaların ebeveyni Stellantis'i oluşturmak için birleşmeden yıllar önce beklenmedik bir şekilde öldü.
Filosa ile çalışan birkaç eski ve şu anki Stellantis yöneticisi ve çalışanları, CNBC ile konuşurken Marchionne ile olan bağlantısını vurguladı. Ayrıca onu fabrika katlarından C-Suite ofislerine kadar işi iyi bilen ilgi çekici, kolektif bir lider olarak tanımladılar, ancak ileride bir dizi zorluk ve testle karşı karşıya.
Filosa resmi olarak Pazartesi günü CEO rolüne adım atarken, İtalyan otomobil üreticisi Fiat ve Amerika'nın Chrysler'i kurtaran dinamik bir yönetici ve düşünür olarak görülen Marchionne'i kanalize etmesi gerekecek.
Fiat Spa, Left Center Başkanı John Elkann ve Fiat Spa CEO'su Sergio Marchionne ve Chrysler Group LLC'nin Center, Chrysler Group LLC tarafından üretilen yeni Jeep Renegade SUV otomobiline bakın, çünkü şirketin 84th Cenevre SWIT SWiT'de açılış gününde sergileniyor.
Chris Ratcliffe | Bloomberg | Getty Images
Stellantis'i oluşturmak için birleşmeye öncülük eden en son CEO Carlos Tavares, geçen yıl şirket kuruluyla ilgili anlaşmazlıklar ve geçen yıl net kârda% 70 düşüşle Aralık ayında aniden istifa etti. Marchionne gibi, şirketin içinde ve dışındaki kişiler tarafından dinamik bir CEO olarak kabul edildi, ancak birçoğu maliyet kesintilerine çok fazla odaklandığını düşündü.
Finansal sorunlara ek olarak, endüstri uzmanları Filosa'nın Tavares'in görev süresi boyunca hasar gören bayiler, politikacılar ve çalışanlarla bağ kurmaya devam etmesi gerektiğini söyledi. Ve şirketin geleneksel araçlar ve melezler ve EV'ler gibi “elektrikli” modeller arasındaki yatırım planlarını ele almak zorunda kalacak.
“Geçişi yönetmemiz gerekiyor, değil mi? Elektrikli araçların olacağı bir sır değil [a] Geleceğin güçlü bir kısmı, değil mi? Sadece Stellantis için değil, otomotiv endüstrisinin kendisi için, “O zaman Stellantis'in Amerika başkanı Filosa, Ocak ayında gazetecilere verdiği demeçte.” Hız ve hız, muhtemelen biraz yeniden değerlendirilmesi gereken bir şey. “
Filosa, o zaman, hıza karar vermenin yeni CEO'da olacağını söyledi. Şirketin sorunlarını, yönetim kurulunun atarsa, sonuçta kendisi için “çoklu görev zorluğu” olarak nitelendirdi.
'Çoklu görev mücadelesi'
51 yaşında nispeten genç bir CEO olan Filosa, Tavares onu Jeep'in CEO'sundan Stellantis'in Amerika operasyonlarının baş işletme görevlisine tanıttığından beri koşmaya başladı.
Çalışanlar kesintiler ve işten çıkarmalar konusunda perişan, şirketin franchise perakendecileri Stellantis'in Tavares kapsamındaki satış ve pazar payı kayıpları konusunda canlıydı. Stellantis Ulusal Bayi Konseyi Eylül ayında Tavares'in eylemlerini kınayan eşi görülmemiş bir açık mektup yazdı.
Virginia'da konseye liderlik eden bir satıcı olan Kevin Farrish, mektubunda, “Kendi dağıtım ağınız, bayi organınız, anemik ve azaltılmış bir durumda kaldı.”
Illinois'de Farrish'i başaran bir satıcı olan Michael Bettenhausen, Filosa'dan sevgiyle konuştu, ancak hala yapılacak çok iş olduğunu söyledi.
2025 Jeep Cherokee SUV
Stellantis
“Birlikte birlikte çalışmamız ve Kuzey Amerika operasyonlarındaki tüm konulara dalmamız gerekiyor ve Antonio'nun hala bu tartışmaların bir parçası olmasını dört gözle bekliyoruz” dedi.
Stellantis'in Tavares yönetimindeki küresel satışları 2021'de 6.5 milyondan% 12,3 düştü – şirketin kurulduğu yıl 5.7 milyona. Otomobil üreticisi dördüncü IS ABD satışlarından altıncı olarak düşerek bu süre boyunca% 11,6 pazar payından% 8'e düştü.
Napoli, İtalya'nın bir vatandaşı olan Filosa, Ocak ayında ABD'nin en büyük önceliğinin, filolara veya işletmelere aksine müşterilere satışları içeren perakende pazar payını büyütmek olduğunu söyledi.
“Bunu yapmalıyız. Bu bir inanç değil; bu bir ihtiyaç” dedi. “ABD perakende pazar payı, organik olarak yeteneğinizi gerçekten ölçüyor [grow sales]. “
Otomobil üreticisi, bir ürün dehşetinde kalır ve bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam satışlarını yaklaşık% 12 indirir. Şirket, yıllık perakende satışlarını serbest bırakmayı reddetti.
Ancak, yaklaşan yeniden tasarlanan Jeep Cherokee, ek Ram 1500 kamyonet modelleri ve yeni bir gazla çalışan Dodge şarj cihazının yanı sıra otomobil üreticisinin en üst çizgisini artırması bekleniyor.
Stellantis'in geliri, şirket kurulduğundan bu yana arttı, ancak 2024'te yıldan yıla% 17.2 düşüşle 156.9 milyar avroya (180.6 milyar $), diğer otomobil üreticileri ise diğer otomobil üreticileri Genel Motorlar Ve Ford Motor üst satırlarında kayda değer artışlar gördü.
RBC Capital Markets analisti Tom Narayan, “Filosa, şirket için önemli zorluklar nedeniyle CEO rolüne adım attı.” “Acil öncelikleri arasında şirketin ABD pazarındaki performansını yeniden canlandırmak, Stellantis'in 14 markalı portföyü düzenlemesi ve bayiler, sendikalar ve hükümetlerle gergin ilişkileri tamir etmesi yer alıyor.”
'Mantıksal Bir Seçim'
Filosa'nın CEO'ya atanması, endüstri içericilere ve gözlemcilere göre, kendi kendine verilen sorunlarını ve tarifeler ve küresel ekonomik kaygılar gibi düzenleyici belirsizliği ele almaya çalıştığı için otomobil üreticisi için güvenli bir “mantıksal seçim” olarak görülüyordu.
“Bence bu mantıklı, güvenilir bir seçim,” Tavares, Bloomberg'e Mayıs ayı sonlarında şirketten ayrıldığından beri uluslararası medyayla yaptığı ilk röportajda. “Umarım, yönetim kurulu tarafından uygun şekilde desteklenir. Bakalım.”
28 Mayıs'ta CEO olarak ilan edildiğinden beri Filosa, ABD, Kanada ve Avrupa'daki otomobil üreticisinin bitkilerinin çoğunu ziyaret etti. Diğer iç ve dış adayları içeren altı aylık bir araştırmanın ardından seçildiği bildirildi.
Yeni pozisyonuyla ilgili kamuya açık yorumları, insanlarla bağlantı kurmaktan gurur duyan alçakgönüllü, minnettar bir yönetici ve baba olarak boyadı.
Marchionne'ye atıfta bulunan 28 Mayıs LinkedIn Post, “Bu büyük şirket Stellantis'in CEO'su olarak atanmaktan onur duyuyorum. 25 yıldır evim. Burası kanımda.” Dedi.
New York Borsası, 31 Mayıs 2024'te Jeep Markasını (NYSE: STLA) podyuma davet ediyor. Bu vesileyle onurlandırmak için, NYSE Grubu Başkanı Lynn Martin'in CEO'su Antonio Filosa, Açılış Bell® Rings.
NYSE
Bir avuç mevcut ve eski Stellantis yöneticisi, Filosa'yı özellikle bitkilerde rahat olan ve çalışanlarla konuşan – Marchionne gibi “ilgi çekici bir lider” ve “dinleyici” olarak nitelendirdi.
Stellantis'in küresel tasarım başkanı Ralph Gilles, “Onunla yan yana çalıştım. Sergio altında büyüdük.” Dedi. “O bir insan. O bir vizyoner, enerjik, genç… ve merak ediyor. Harika bir dinleyici. Sorun çözme yeteneklerini seviyorum ve benim için tasarımı seviyor.”
Marchionne, yöneticilerine Gilles ve Filosa gibi birçoğu ilk yüksek profilli liderlik pozisyonlarına atanan “çocuk” olarak adlandıracaktı. Hala Stellantis'li diğerleri arasında Ram CEO'su Tim Kuniskis ve pazarlama müdürü Olivier Francois yer alıyor.
“Antonio'nun harika,” geçen yıl yedi aylık bir aradan sonra çekilmeyen Kuniskis, CNBC'ye verdiği demeçte. “O benim için geri dönmek isteyen itici güçlerden biri.”
Stellantis CFO Douglas Ostermann bu ayın başlarında Filosa'nın şirketin şirket için yüksek bir karlılık bölgesi olarak kaldığı Latin Amerika işini üretme ve inşa etme konusundaki geçmişini başlattı.
Ostermann, Bernstein etkinliği sırasında, “O, organizasyon genelinde, insanlar, markalar, bir tür ilişki kurucusu arasında gerçekten iyi çalıştığını düşündüğüm çok açık bir lider.” Dedi.
Filosa'nın randevusu üzerine, bir yatırımcı notasındaki Bernstein analistleri onu “güvenli bir çift” olarak nitelendirir, ancak yatırımcılar için eski gibi bir dış işe alım ile karşılaştırıldığında nispeten sönük bir seçim olarak nitelendirir.Elma Şirketin düşündüğü CFO Luca Maestri.
Bernstein analisti Daniel Roeska, CNBC'ye verdiği demeçte, “Yatırımcıların dışarıdan birini getirme ihtimalinden oldukça heyecanlandılar.” Dedi. “İçeride kimse olmadığı için değil, ama böyle büyük bir karışımdan sonra yatırımcılar dışarıdan bir şey getirme fikrinin iyi olduğunu düşündüler.”
Stok Grafik simgesi
Stellantis hisseleri
Filosa, otomotiv gazilerini test eden Marchionne ve Tavares'in aksine, bu kadar yüksek profilli bir rol konusunda fazla deneyime sahip değildi. Şirketin Latin Amerika operasyonlarından geldi ve sadece en önemli pazarı olan Kuzey Amerika'da kısa bir süre hizmet etti. İtalyan olsa da, otomobil üreticisinin ikinci en önemli bölgesi olan Avrupa'da sınırlı çalışma süresine sahiptir.
Serbestçe konuşabilmek için anonimlik durumunda konuşmayı kabul eden iki kaynak, seleflerine ve diğer CEO'lara benzer şekilde, zaman zaman talep edebilecek bir burun olduğunu söyledi.
Filosa'nın hem Marchionne hem de Tavares'in rahatladığı yatırımcı güvenini geri kazanması gerekecek. İki şirket içeriden biri de dahil olmak üzere üç kaynak, henüz selefleri gibi CEO kahramanına sahip olmadığını, deneyimle gelebilecek bir şey olmadığını söyledi.
UBS analisti Patrick Hummel, geçen ay bir finansal notta Filosa'nın finans topluluğu ile etkileşiminin Haziran 2024'te bir sermaye piyasası günüyle “sınırlı” olduğunu belirtti.
Yatırımcılar, şirketin hisse senedi fiyatına göre CEO seçimine güçlü bir şekilde tepki vermedi. Filosa 28 Mayıs'ta CEO olarak duyurulduğunda, hisse senedinin ABD listesinde bulunan hisseleri%3.2 düştü. O zamandan beri, hisse senetleri dış faktörlerin bir litani ortasında yaklaşık% 10'dur.
Günlük hisse senedi düşüşü, Marchionne'nin 6 Mayıs 2014'te “Fiat Chrysler otomobilleri” ya da FIAT yapmak için Chrysler ve Fiat'ı birleştirdikten sonra şirketin ilk yatırımcı günü boyunca “sıradanlık” yorumlarını yapmasına benzer.
Zekice açıklamalarıyla tanınan bir felsefe olan Marchionne, Filosa ve Stellantis'in ele almaya devam etmesi gereken kârsız işletmeleri kovalamamak da dahil olmak üzere otomotiv endüstrisinin önündeki zorlukları tartışmaktı.
Marchionne, “Bu sabah size FCA kültürümüzün amaç ve meydan okuma ile karşı karşıya kaldığında daha iyi tepki verdiğini söyledim.” Dedi. “Ve planımızın amacı var çünkü her şey söylendiğinde ve her şey bittiğinde, sıradanlık yolculuğa değmez.”
Düzeltme: Bu hikaye Stellantis Ulusal Bayi Konseyi'nin adını düzeltmek için güncellendi.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Stellantis
Detroit – “Sıradanlık yolculuğa değmez.”
Bu gelenlerin bir parçasıydı Stellantis CEO Antonio Filosa'nın küresel otomobil üreticisine liderlik etmek için seçildikten sonra ilk halka açık mesajı. İspanya'daki bir gece vardiya boya mağazası amiri olarak rolden başlayarak, şirketin saflarına tırmanarak 25 yıl geçirdiği için onlarca yıl olan bir mantraydı.
Alıntı ayrıca, şirkette saygı duyulan Filosa'nın akıl hocası olan geç Fiat Chrysler CEO'su Sergio Marchionne'ye atıfta bulundu. Marchionne, otomobil üreticisinin Jeep, Ram, Fiat ve Chrysler gibi markaların ebeveyni Stellantis'i oluşturmak için birleşmeden yıllar önce beklenmedik bir şekilde öldü.
Filosa ile çalışan birkaç eski ve şu anki Stellantis yöneticisi ve çalışanları, CNBC ile konuşurken Marchionne ile olan bağlantısını vurguladı. Ayrıca onu fabrika katlarından C-Suite ofislerine kadar işi iyi bilen ilgi çekici, kolektif bir lider olarak tanımladılar, ancak ileride bir dizi zorluk ve testle karşı karşıya.
Filosa resmi olarak Pazartesi günü CEO rolüne adım atarken, İtalyan otomobil üreticisi Fiat ve Amerika'nın Chrysler'i kurtaran dinamik bir yönetici ve düşünür olarak görülen Marchionne'i kanalize etmesi gerekecek.
Fiat Spa, Left Center Başkanı John Elkann ve Fiat Spa CEO'su Sergio Marchionne ve Chrysler Group LLC'nin Center, Chrysler Group LLC tarafından üretilen yeni Jeep Renegade SUV otomobiline bakın, çünkü şirketin 84th Cenevre SWIT SWiT'de açılış gününde sergileniyor.
Chris Ratcliffe | Bloomberg | Getty Images
Stellantis'i oluşturmak için birleşmeye öncülük eden en son CEO Carlos Tavares, geçen yıl şirket kuruluyla ilgili anlaşmazlıklar ve geçen yıl net kârda% 70 düşüşle Aralık ayında aniden istifa etti. Marchionne gibi, şirketin içinde ve dışındaki kişiler tarafından dinamik bir CEO olarak kabul edildi, ancak birçoğu maliyet kesintilerine çok fazla odaklandığını düşündü.
Finansal sorunlara ek olarak, endüstri uzmanları Filosa'nın Tavares'in görev süresi boyunca hasar gören bayiler, politikacılar ve çalışanlarla bağ kurmaya devam etmesi gerektiğini söyledi. Ve şirketin geleneksel araçlar ve melezler ve EV'ler gibi “elektrikli” modeller arasındaki yatırım planlarını ele almak zorunda kalacak.
“Geçişi yönetmemiz gerekiyor, değil mi? Elektrikli araçların olacağı bir sır değil [a] Geleceğin güçlü bir kısmı, değil mi? Sadece Stellantis için değil, otomotiv endüstrisinin kendisi için, “O zaman Stellantis'in Amerika başkanı Filosa, Ocak ayında gazetecilere verdiği demeçte.” Hız ve hız, muhtemelen biraz yeniden değerlendirilmesi gereken bir şey. “
Filosa, o zaman, hıza karar vermenin yeni CEO'da olacağını söyledi. Şirketin sorunlarını, yönetim kurulunun atarsa, sonuçta kendisi için “çoklu görev zorluğu” olarak nitelendirdi.
'Çoklu görev mücadelesi'
51 yaşında nispeten genç bir CEO olan Filosa, Tavares onu Jeep'in CEO'sundan Stellantis'in Amerika operasyonlarının baş işletme görevlisine tanıttığından beri koşmaya başladı.
Çalışanlar kesintiler ve işten çıkarmalar konusunda perişan, şirketin franchise perakendecileri Stellantis'in Tavares kapsamındaki satış ve pazar payı kayıpları konusunda canlıydı. Stellantis Ulusal Bayi Konseyi Eylül ayında Tavares'in eylemlerini kınayan eşi görülmemiş bir açık mektup yazdı.
Virginia'da konseye liderlik eden bir satıcı olan Kevin Farrish, mektubunda, “Kendi dağıtım ağınız, bayi organınız, anemik ve azaltılmış bir durumda kaldı.”
Illinois'de Farrish'i başaran bir satıcı olan Michael Bettenhausen, Filosa'dan sevgiyle konuştu, ancak hala yapılacak çok iş olduğunu söyledi.
2025 Jeep Cherokee SUV
Stellantis
“Birlikte birlikte çalışmamız ve Kuzey Amerika operasyonlarındaki tüm konulara dalmamız gerekiyor ve Antonio'nun hala bu tartışmaların bir parçası olmasını dört gözle bekliyoruz” dedi.
Stellantis'in Tavares yönetimindeki küresel satışları 2021'de 6.5 milyondan% 12,3 düştü – şirketin kurulduğu yıl 5.7 milyona. Otomobil üreticisi dördüncü IS ABD satışlarından altıncı olarak düşerek bu süre boyunca% 11,6 pazar payından% 8'e düştü.
Napoli, İtalya'nın bir vatandaşı olan Filosa, Ocak ayında ABD'nin en büyük önceliğinin, filolara veya işletmelere aksine müşterilere satışları içeren perakende pazar payını büyütmek olduğunu söyledi.
“Bunu yapmalıyız. Bu bir inanç değil; bu bir ihtiyaç” dedi. “ABD perakende pazar payı, organik olarak yeteneğinizi gerçekten ölçüyor [grow sales]. “
Otomobil üreticisi, bir ürün dehşetinde kalır ve bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam satışlarını yaklaşık% 12 indirir. Şirket, yıllık perakende satışlarını serbest bırakmayı reddetti.
Ancak, yaklaşan yeniden tasarlanan Jeep Cherokee, ek Ram 1500 kamyonet modelleri ve yeni bir gazla çalışan Dodge şarj cihazının yanı sıra otomobil üreticisinin en üst çizgisini artırması bekleniyor.
Stellantis'in geliri, şirket kurulduğundan bu yana arttı, ancak 2024'te yıldan yıla% 17.2 düşüşle 156.9 milyar avroya (180.6 milyar $), diğer otomobil üreticileri ise diğer otomobil üreticileri Genel Motorlar Ve Ford Motor üst satırlarında kayda değer artışlar gördü.
RBC Capital Markets analisti Tom Narayan, “Filosa, şirket için önemli zorluklar nedeniyle CEO rolüne adım attı.” “Acil öncelikleri arasında şirketin ABD pazarındaki performansını yeniden canlandırmak, Stellantis'in 14 markalı portföyü düzenlemesi ve bayiler, sendikalar ve hükümetlerle gergin ilişkileri tamir etmesi yer alıyor.”
'Mantıksal Bir Seçim'
Filosa'nın CEO'ya atanması, endüstri içericilere ve gözlemcilere göre, kendi kendine verilen sorunlarını ve tarifeler ve küresel ekonomik kaygılar gibi düzenleyici belirsizliği ele almaya çalıştığı için otomobil üreticisi için güvenli bir “mantıksal seçim” olarak görülüyordu.
“Bence bu mantıklı, güvenilir bir seçim,” Tavares, Bloomberg'e Mayıs ayı sonlarında şirketten ayrıldığından beri uluslararası medyayla yaptığı ilk röportajda. “Umarım, yönetim kurulu tarafından uygun şekilde desteklenir. Bakalım.”
28 Mayıs'ta CEO olarak ilan edildiğinden beri Filosa, ABD, Kanada ve Avrupa'daki otomobil üreticisinin bitkilerinin çoğunu ziyaret etti. Diğer iç ve dış adayları içeren altı aylık bir araştırmanın ardından seçildiği bildirildi.
Yeni pozisyonuyla ilgili kamuya açık yorumları, insanlarla bağlantı kurmaktan gurur duyan alçakgönüllü, minnettar bir yönetici ve baba olarak boyadı.
Marchionne'ye atıfta bulunan 28 Mayıs LinkedIn Post, “Bu büyük şirket Stellantis'in CEO'su olarak atanmaktan onur duyuyorum. 25 yıldır evim. Burası kanımda.” Dedi.
New York Borsası, 31 Mayıs 2024'te Jeep Markasını (NYSE: STLA) podyuma davet ediyor. Bu vesileyle onurlandırmak için, NYSE Grubu Başkanı Lynn Martin'in CEO'su Antonio Filosa, Açılış Bell® Rings.
NYSE
Bir avuç mevcut ve eski Stellantis yöneticisi, Filosa'yı özellikle bitkilerde rahat olan ve çalışanlarla konuşan – Marchionne gibi “ilgi çekici bir lider” ve “dinleyici” olarak nitelendirdi.
Stellantis'in küresel tasarım başkanı Ralph Gilles, “Onunla yan yana çalıştım. Sergio altında büyüdük.” Dedi. “O bir insan. O bir vizyoner, enerjik, genç… ve merak ediyor. Harika bir dinleyici. Sorun çözme yeteneklerini seviyorum ve benim için tasarımı seviyor.”
Marchionne, yöneticilerine Gilles ve Filosa gibi birçoğu ilk yüksek profilli liderlik pozisyonlarına atanan “çocuk” olarak adlandıracaktı. Hala Stellantis'li diğerleri arasında Ram CEO'su Tim Kuniskis ve pazarlama müdürü Olivier Francois yer alıyor.
“Antonio'nun harika,” geçen yıl yedi aylık bir aradan sonra çekilmeyen Kuniskis, CNBC'ye verdiği demeçte. “O benim için geri dönmek isteyen itici güçlerden biri.”
Stellantis CFO Douglas Ostermann bu ayın başlarında Filosa'nın şirketin şirket için yüksek bir karlılık bölgesi olarak kaldığı Latin Amerika işini üretme ve inşa etme konusundaki geçmişini başlattı.
Ostermann, Bernstein etkinliği sırasında, “O, organizasyon genelinde, insanlar, markalar, bir tür ilişki kurucusu arasında gerçekten iyi çalıştığını düşündüğüm çok açık bir lider.” Dedi.
Filosa'nın randevusu üzerine, bir yatırımcı notasındaki Bernstein analistleri onu “güvenli bir çift” olarak nitelendirir, ancak yatırımcılar için eski gibi bir dış işe alım ile karşılaştırıldığında nispeten sönük bir seçim olarak nitelendirir.Elma Şirketin düşündüğü CFO Luca Maestri.
Bernstein analisti Daniel Roeska, CNBC'ye verdiği demeçte, “Yatırımcıların dışarıdan birini getirme ihtimalinden oldukça heyecanlandılar.” Dedi. “İçeride kimse olmadığı için değil, ama böyle büyük bir karışımdan sonra yatırımcılar dışarıdan bir şey getirme fikrinin iyi olduğunu düşündüler.”
Stok Grafik simgesi
Stellantis hisseleri
Filosa, otomotiv gazilerini test eden Marchionne ve Tavares'in aksine, bu kadar yüksek profilli bir rol konusunda fazla deneyime sahip değildi. Şirketin Latin Amerika operasyonlarından geldi ve sadece en önemli pazarı olan Kuzey Amerika'da kısa bir süre hizmet etti. İtalyan olsa da, otomobil üreticisinin ikinci en önemli bölgesi olan Avrupa'da sınırlı çalışma süresine sahiptir.
Serbestçe konuşabilmek için anonimlik durumunda konuşmayı kabul eden iki kaynak, seleflerine ve diğer CEO'lara benzer şekilde, zaman zaman talep edebilecek bir burun olduğunu söyledi.
Filosa'nın hem Marchionne hem de Tavares'in rahatladığı yatırımcı güvenini geri kazanması gerekecek. İki şirket içeriden biri de dahil olmak üzere üç kaynak, henüz selefleri gibi CEO kahramanına sahip olmadığını, deneyimle gelebilecek bir şey olmadığını söyledi.
UBS analisti Patrick Hummel, geçen ay bir finansal notta Filosa'nın finans topluluğu ile etkileşiminin Haziran 2024'te bir sermaye piyasası günüyle “sınırlı” olduğunu belirtti.
Yatırımcılar, şirketin hisse senedi fiyatına göre CEO seçimine güçlü bir şekilde tepki vermedi. Filosa 28 Mayıs'ta CEO olarak duyurulduğunda, hisse senedinin ABD listesinde bulunan hisseleri%3.2 düştü. O zamandan beri, hisse senetleri dış faktörlerin bir litani ortasında yaklaşık% 10'dur.
Günlük hisse senedi düşüşü, Marchionne'nin 6 Mayıs 2014'te “Fiat Chrysler otomobilleri” ya da FIAT yapmak için Chrysler ve Fiat'ı birleştirdikten sonra şirketin ilk yatırımcı günü boyunca “sıradanlık” yorumlarını yapmasına benzer.
Zekice açıklamalarıyla tanınan bir felsefe olan Marchionne, Filosa ve Stellantis'in ele almaya devam etmesi gereken kârsız işletmeleri kovalamamak da dahil olmak üzere otomotiv endüstrisinin önündeki zorlukları tartışmaktı.
Marchionne, “Bu sabah size FCA kültürümüzün amaç ve meydan okuma ile karşı karşıya kaldığında daha iyi tepki verdiğini söyledim.” Dedi. “Ve planımızın amacı var çünkü her şey söylendiğinde ve her şey bittiğinde, sıradanlık yolculuğa değmez.”
Düzeltme: Bu hikaye Stellantis Ulusal Bayi Konseyi'nin adını düzeltmek için güncellendi.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın